tirsdag 3. mars 2009

Effektivitet i hverdagen... en prøvelse!


Å være effektiv er gjerne å presse flest mulig aktiviteter inn i minst mulig tid, men å skulle leve opp til denne effektiviteten kan være en prøvelse...
Prøver iherdig på å være av den effektive sorten. Holde det ryddig, være en god mamma, pleie vennskap , se ok ut osv. Men ender som regel alltid opp med en eller annen form for dårlig samvittighet. Er det ikke for det ene, så er det for det andre. Typisk!
Blir gjerne til at jeg slenger meg ned på gulvet sammen med snuppa, tar med meg regningsbunken som skal betales og pcen, for ikke å glemme mobilen og kaffekoppen.. ;-) Leker med henne paralelt som jeg skravler på babyverden-forumet, msn, er på facebook, fikser på bloggen, netthandler, betaler regninger, tar noen forgjeves situps kanskje, for samvittighetens skyld samt sender en sms eller to. Hele tiden med dårlig samvittighet for oppvasken som burde bli tatt, klærne som må henges opp, sengetøyet som må skiftes osv. Skal det aldri ta slutt? ... Om jeg så går og tar den fordømte oppvasken, så får jeg garantert dårlig samvittighet for noe annet ;-) .. At jeg burde gått en tur med snuppa i vognen, burde trent, betalt de regningene, fikset meg litt så jeg ikke så ut som et dass... Er alltid noe *haha* komisk i grunnen...
Men STORTRIVES med å ha det sånn! :-)
Kunne ikke tenkt meg en hverdag uten disse tankene og aktivitetene.
Igrunnen merkelige greier ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

min datter og meg

min datter og meg

Følgere

Om meg

Oslo, Norway
Hud&kroppsterapeut