fredag 15. januar 2010


Why not?...
Stram opp og bli helt fit og klar for sommeren. Bli "meg selv" igjen...
Starter rett etter eksamen , kommende uke med styrketrening og pilates, som sagt som jeg var inne på før. Vi snakker ikke slankekurer og selvpining, ikke i det hele tatt!
Det er ikke fint å være tynn og uten særlig muskler på kroppen - så det så jenter - Heller fit med noen få ekstra kg enn tynn sier nå bare jeg!
Jeg er tynn nå, kanskje litt for tynn. Og det er ikke så ekstremt pent og attraktivt som så mange vil ha det til. Nei heller litt kjøtt på kroppen. En veltrent og vedlikeholdt kropp er en vakker kropp mener nå jeg. Ikke for tynn - ser skralt ut og hengslete, ikke sunt i det hele tatt.
Selv var jeg vel, for en tid siden, inne i en periode i livet mitt der jeg ikke trivdes med meg selv eller situasjonen min i det hele tatt. En tøff påkjenning også på kroppen. Alt slikt vises på kroppen enten i form av vektnedgang eller oppgang. En forfaller litt... Jeg gikk mye ned...
En sunn kropp er en kropp med kjøtt på beina ;-)
Stram og vakker og som synelig viser at vedkommende trives med livet.
En kommer ingen vei med heftige slankekurer alene og samtidig en negativ holdning til seg selv og egen kropp. Ingen vei i det hele tatt! Jeg vet så altfor godt hva jeg snakker om. Har vært langt nede ett par ganger i livet mitt. Første gangen var for mange år siden. Jeg slet skikkelig og utviklet en alvorlig spiseforstyrrelse. Anoreksi. Men kom meg, heldigvis, fort på beina igjen mye takket være min fantastiske mamma samt egen vilje til å komme meg videre opp og fra her i livet. Forige gang jeg var nede, for ikke så altfor lenge siden, var ikke spiseforstyrrelse problemet bak, men en personlig krise jeg måtte gjennom i livet. Kunne falt tilbake i gammelt mønster da, men erfaringer fra forige gang hadde lært meg å jobbe i mot det vonde og komme meg over det på en riktigere måte. Opp og fram.
Nå har jeg det helt fantastisk og det vises sikkert på meg også. Har blant annet fantastisk støtte i kjæresten min og min nydelige datter. Mye sliten, av naturlige årsaker, men det skal komme tydelig fram på kroppen min at jeg har det godt med meg selv og livet jeg lever. Elsker det! Livet mitt og vil også la det gjennspeiles gjennom kroppen min :-)
Så styrketrening og pilates er tingen for meg.
Og sommeren skal jeg møte stoltere og med rakere holdning enn noen gang tidligere! Være stolt av å være den jeg er og der jeg er i livet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

min datter og meg

min datter og meg

Følgere

Om meg

Oslo, Norway
Hud&kroppsterapeut